Napsal(a) Michaela Vrbovská13.9.2024 13:09
Touto cestou bych chtěla mnohokrát poděkovat oddělení jednodenní chirurgie - ORL, 4. patro. Byli jsme na zákroku s mandlí - adenotomie, syn 8 let. Bylo nás na pokoji 5 maminek a jedno dítě samotné - starší. Odhaduji, že to byla plná kapacita. A já opravdu žasla, jak vše fungovalo - skvěle fungující řád, kde bylo vše jasně vysvětleno - celý průběh dne a jak se chovat. Mohli jsme být po celou dobu u dítěte (jak před operaci, tak po operaci). Sestřičky byly úžasné, milé, profesionální, vše vysvětlily. Mají můj obdiv. S jakým klidem se chovaly při plné kapacitě. Byla to sice jednodenní záležitost, ale bylo poznat, že všichni máme stejný cíl, aby vše proběhlo bez komplikací a my mohly večer odejít domů. Vůbec jsem nečekala tak lidský přístup a že vlastně odejdu se skvělým pocitem. Po mé zkušenosti, jak toto oddělení funguje a jak se chovají k dětem, bych tady s čistým svědomím nechala starší dítko samotné. Já jako rodič neočekávala žádný komfort, chtěla jsem jen být po operaci se svým dítětem. A tudíž jsem opravdu byla překvapena za milý přístup k rodičům i to že doprovod má vlastní WC 2 metry od dítěte. Měla jsem i štěstí na maminky, všechny jsme měly pochopení, že děti jsou po narkóze a každý to snáší jinak a spíše si pomoci, ale toto už člověk neovlivní. Prostě za mě velký palec nahoru a děkuji doktorům a sestřičkám ORL, že se můj syn druhý den po operaci může nadechnout nosem. Vrbovská Michaela
Napsal(a) Aleš Kuchař5.9.2024 11:09
Tímto bych chtěl ještě jednou moc poděkovat všem sestřičkam, doktorům, veškerému personálu na odd ortopedie. Jsou to profesionálové na správném místě a jejich přístup je naprosto úžasný. Moc dekuji za Váš přístup ❤️ Kuchař
Napsal(a) Renata Kalvodová2.9.2024 22:09
Dobrý den,
před nedávnem jsem byla akutně hospitalizovaná ve FN Bohunicích na oddělení OČNÍ kliniky pro náhlý pokles vidění. Během 16 dnů jsem byla vyšetřena a následně objednána k operaci. Za dobu pobytu jsem měla možnost poznat chod oddělení i personálu. Ráda bych tímto poděkovala za profesionální a lidský přístup všech sestřiček i lékařů. Vždy jsem byla včas informována o metodách probíhajících vyšetření a o svém zdravotním stavu. Sestřičky se o nás pacienty staraly s úsměvem i když toho měly někdy hodně. Snažily se nám pobyt svou vstřícností zpříjemnit a ulehčit. Jídelna na oddělení plnila mimo jiné i funkci společenské místnosti, kde mimo jídla si mohl člověk chvíli posedět, pokud mu to stav dovolil a poslechnout si třeba jiný příběh.
Před 20 lety jsem byla také hospitalizována na tom samém oddělení. Byly zde ŠEDIVÉ podlahy, stěny, stropy i dveře. no dost depresivní prostředí.
Nyní mají stěny teplý tón a podlahy i dveře mají také barvy. Žlutá na stěnách působí klidným dojmem a i když jsem letos přišla o dovolenou, necítila jsem se nijak v nekomfortu. Naopak. Prostředí bylo přívětivé.
Ještě jednou chci poděkovat úžasnému člověku mému operatérovi MUDr. Marku Michalcovi, lékařům, sestřičkám, i sanitárkám.
Děkuji za péči a milý přístup.
Vděčný pacient Kalvodová Renata
Napsal(a) Monika Karásková28.8.2024 17:08
Dobrý den vážení pracovníci FNB,
dovolte mi smeknout vaší práci obrovskou poklonu a hluboký dík. Konkrétně bych z hloubi duše chtěla poděkovat 14. patru hematologicko onkologického oddělení, kde se na začátku léta léčila moje maminka. Mamince, paní Oldřišce Mudříkové, se po sedmi letech vrátila tehdy u vás léčená a vyléčená rakovina mízních uzlin. Tentokrát byla nemoc velmi agresivní, zlá a rychlejší než život. Přesto, že mamince již nebylo pomoci, dělali jste pro její kondici a důstojnost po celu dobu jejího pobytu maximum. Opravdu si cením VAŠÍ profesionality a lidskosti. Všichni od pomocného personálu, přes zdravotní sestry a lékaře jste zde byli úžasní. Dali jste jí možnost bez utrpení a s nadějí odejít a nám dar se s ní rozloučit a být s ní do poslední chvíle. Neumím to vše vypovědět, ale děkuji vám za to nejvíc co jste pro nás mohli udělat.
Mám k vaší profesionalitě i lidskému přístupu velkou důvěru, respekt a jsem vám všem vděčná.
Napsal(a) Lucie Dvořáčková26.8.2024 22:08
Dobrý den. Chtěla bych touto cestou poděkovat všem lékařům a sestrám z chirurgické kliniky hlavně odd.B ,kde moje babička Božena Dvořáčková strávila několik týdnů. Hodně obdivovala práci sester a lékařů, jejich vstřícný přístup a laskavost a hlavně veškerou péči. Dále práci sester JIP 1 a JIP 2..Všechny jste skvělé .Myslím, že jste pro ní udělali všichni maximum.Děkují hlavně Dr.Hlavsovi -moc děkuji doktore za všechno. S úctou Lucie Dvořáčková
Napsal(a) Petronela Dvořáčková24.8.2024 04:08
Dobré ráno.Touto cestou bych chtěla moc poděkovat celému personálu chirurgické kliniky, hlavně chirurgie odd.B . dále chirurgie JIP 1 a JIP 2 za veškerou péči o mojí tchýňi Boženu Dvořáčkovou,která zde strávila necelé 3 týdny. Přístup všech lékařů a sester byl lidský, vstřícný ,profesionální. Děkuji lékařům Dr.Čan,Dr.Moravčík,Dr.Svatoň,Dr.Marek Dr.Svoboda,Dr.Zatloukal ,Dr.Jaborník,Dr.špánková a hlavně Dr.Hlavsa ,který nám hodně pomohl .Dále dík vrchní sestře PhDr.Suré Zdence za přístup k mé tchýňi a staniční odd.B Lucke Bradáčové za kolektiv co má pod sebou.Někdo řekne jen tchyně, ale my jsme měli dobrý vztah v jedné domácnosti skoro 30 let ani doma u rodičů jsem tolik nebydlela .No co se budu rozepisovat dále. Děkuji ještě jednou všem za všechno co jste pro nás a hlavně pro ni udělali. Vedení může být na Vás hrdé Profesor MUDr.Kala a primář Doc.Procházka. Děkuji Dvořáčková Petronela
Napsal(a) Júlia Hudecová19.8.2024 20:08
Chtěla bych touto cestou poděkovat týmu Urgentního příjmu, který byl na noční směně 17.8. 2024. Přivezli jsme zraněného otce z dopravní nehody na ambulanci i s malým synkem, který byl velmi vyplašený z nehody, jíž byl součástí. Noční služba UP byla velmi aktivní a nápomocná, okamžitě obstarala suché oblečení pro chlapce, sušenky, pití a chlapce se do příjezdu rodinného příslušníka ujala. Velmi oceňuji tento proaktivní přístup a lidskost! Děkujeme!
Napsal(a) Šimon Vantuch18.8.2024 18:08
Moc děkuji za úžasnou třítýdenní péči ve FN Brno. Kvůli komplikovanému zánětu slepého střeva jsem postupně podstoupil dvě operace a řadu vyšetření. Během té doby jsem ležel na chirurgii A, C, JIP, B, tedy téměř na všech odděleních a všude se o mě staral úžasný personál. Zdravotní a sanitární sestřičky a bratři jsou empatické, nápomocné a několikrát za den během podávání léku a další péče dokáží svým úsměvem a humorem potěšit. Nezapomínám na zdánlivé drobnosti, jako je darování dvacetikoruny, abych se mohl dívat v televizi na lezení na olympiádě, na které jsem se těšil půl roku, nebo na nabídnutí sladkého pomerančového džusu a citronové vody, která mi po sedmi dnech, kdy jsem měl výživu v kapačce, vykouzlila velký úsměv na tváři. Nechci při poděkování opomenout uklízečky, díky kterým jsme měli pokoj pořád čistý, a kuchaře(ky). Třikrát denně jsem měl jídlo pod nos a po několika dnech, kdy jsem nemohl jíst, koprovka s knedlíkem byla jak vánoční večeře. Děkuji také doktorovi, zdravotní, sanitární sestře a uklízečce z Ukrajiny, kteří se o mě starali s velkou péčí a dobrou náladou.
Dále chci vyzdvihnout přijímací systém do nemocnice. Po elektronické evidenci do systému a popsání vážnějších symptomů jsem šel rychle na řadu. To bylo 10 hodin a ve 2 odpoledne jsem už za sebou měl řadu vyšetření a ležel na operačním sále. Nedávno jsme v jednom vyspělém středomořském státě, který je součástí EU, museli s kamarádkou čekat bolestivých 12 hodin, než ji vyšetřila lékařka. Měla vážnější průběh mononukleózy a v nemocnici následně byla pár dní hospitalizována. Když jsme se po třetím pokusu v jednu ráno a poté, co se dvakrát vyměnili pacienti v čekárně, dostali k lékaři, který určuje pořadí, zjistili jsme, že evidence není elektronická, ale lékař v ruce drží papírový balíček evidenčních karet čekajících pacientů, ve kterém byla zařazena někde uprostřed. Pokaždé, když teď čekám hodinu, dvě, tři v čekárně, uvědomím si, jaké mám štěstí, že žiji v krásné, vyspělé České republice, kde čekám tak krátce a že systém je skvěle nastavený tak, že ti co to potřebují, se dostanou rychle na řadu a mně když jsem poměrně zdravý, nevadí chvilku počkat. A ještě k tomu základní a urgentní zdravotní péči hradí zdravotní pojišťovna. Myslím, že žiju na nejlepším kontinentu na světě.
Lékařská péče je ve FN Brno výjimečná a nemocnice je skvěle vybavená. Doktoři chodí třikrát denně na vizitu, pečlivě hlídali můj stav, posílali mě na další vyšetření, když to bylo nutné. Bylo to poprvé a následně i podruhé, co jsem byl na operačním sále a ne, že bych se tam chtěl vrátit, ale byla to dobrá zkušenost. Tým, co mě operoval, se zdvořile představil a následně jsme si vyměnili pár vět. Po podání narkózy jsem vnímal, že mezi lékaři panuje příjemná atmosféra a navíc sál pěkně voněl chlórem, který mi připomínal bazén. S těmito příjemnými pocity jsem usnul. Hluboce vás chirurgy obdivuji za to, co umíte a i touto formou moc děkuji za operace a následnou péči a uzdravení.
V nemocnici mají všichni práce nad hlavu a lékaři bohužel musí vyplňovat plno administrativy, kterou více na západě zvládá jiný personál. Jedna věc je vzácnější než polární záře nad Českem a to potkat lékaře, který nespěchá. Přesto se našel doktor Polevyy s doktorkou Farkašovou, kteří mě operovali, a docent Horváth, kteří se ve svém volném čase přišli zeptat, jak se mi vede. Po několika dnech, kdy jsem každodenně zažíval jiný typ bolesti a výzvy (pooperační probuzení, žiletkové močení, zaražené plyny a vyprazdňování, obtížné vstávání z postele, tlačení drenů, zvracení, bolesti břicha, postupné rozpraskání všech žil od flexil a následné otoky a modřiny, komplikace u midlineu atd. – většinou jsem si kvůli komplikacím po propuštění a následné druhé operaci prošel dvakrát) jsem na tom byl psychicky špatně. Tady ty neformální hovory především pak jeden, kdy si za mnou pan docent Horváth sedl ke stolu a já cítil, že mi věnuje svou pozornost a moudrost, mi moc pomohly.
Nikomu nepřeji, ať se dostane do nemocnice, nicméně pokud se tak stane, ve FN Brno jste v dobrých rukou. Cítím velký respekt před personálem, který slouží 12 hodinové směny, doktoři mnohdy i déle, ve dne v noci. Moc vám za všechno děkuji, jste skvělí.
Napsal(a) Maršálková Petra16.8.2024 13:08
Pěkný den
Chtěli by jsme Vám touto cestou poděkovat personálu ORIM II za péči a záchranu života naší snachy Verunky.Profesionální i lidský přístup. Děláte svoji práci skvělé a srdcem.
Děkujeme Petra a Robert Maršálkovi
Napsal(a) Patrik Maršálek16.8.2024 12:08
Dobrý den,
Chtěl bych vám i touto cestou poděkovat za péči mé manželky Veroniky, byla u vás na oddělení ORIM II s vážným úrazem hlavy. Mockrát děkuji celému personálu za prvotřídní péči a hlavně záchranu jejího života. Jste opravdu lidé na právem místě!
Moc děkuji
S pozdravem Maršálek Patrik
Napsal(a) Ing. Milan Zeman16.8.2024 12:08
Dovolím si pár poznámek k mému pobytu na Chirurgické klinice – lůžkové oddělení A (6.patro, hlavní budova).
Jak jsem zhruba nahlédl do předchozích příspěvků, vyznívá z nich samá chvála. Totéž můžu potvrdit i já, chci se však pokusit o větší objektivnost.
Technický (sanitární) personál nechám stranou, vzhledem k tomu, že to nedokážu posoudit, a ani to posuzovat nechci.
Překvapila mě však vstřícnost a ochota sester při řešení problémů. Pokud jsem cokoliv potřeboval, ani jednou jsem se nesetkal s neochotou nebo otráveností. Totéž můžu říci i o lékařích. To samé platí i pro personál na JIP.
Po dobu hospitalizace jsem neviděl zamračeného člověka (určitě má každý své problémy), což je pro pohodu pacienta velmi důležité. Celkově na mě odborný personál působil velice profesionálním dojmem. Cítil jsem se při léčení velmi dobře a nevadilo mi téměř nic – tedy až na postele.
Konstrukce postele mě neumožnila postel si po operaci samostatně napolohovat. Pro polohování postele je nutné z postele slézt a těžce přístupnou pákou nastavit potřebné. To je pro pacienta bezprostředně po operaci nemožné, později velmi obtížné. Člověku je velice nepříjemné volat stále sestru pro pomoc s polohováním. Pacient tráví v posteli celý den a musí občas polohu změnit. Byl radikální rozdíl ve srovnání s postelemi na JIP, kde bezprostředně po operaci jsem si mohl postel sám ovládat a nikoho neobtěžovat. Samozřejmě není nutná postel komfortu JIP, stačí pouze obdoba stávající konstrukce s motorem. Myslím si, že elektricky ovládaná postel by měla být alespoň u pacientů po operacích, pro které je obtížné neustále slézat a vylézat na postel.
Napsal(a) Bohdan Kadlec14.8.2024 11:08
Chtěl bych poděkovat dr. Kyselovi a sestřičce z ambulance chirurgické kliniky za jejich skvělý lidský přístup a rychlé a profesionální ošetření, které vedlo k rychlému zhojení a úlevě od bolesti.