Centrum informatiky (CI)

V roce 2011 proběhly v Centru informatiky z důvodu zkvalitnění poskytování služeb FN Brno organizační změny. CI zajistilo plnění započatých prací z předešlého roku a podílelo se na vytvoření nových projektů v rámci zlepšování kvality. Správa ekonomických informačních systémů provedla technologický a HW upgrade systému MD NAV na verzi 5 a implementaci nových modulů. Správa nemocničních informačních systémů navrhla pro migraci aplikačních serverů AMIS*H novou koncepci zapojení do infrastruktury FN Brno s cílem minimalizace výpadků a nutnosti odstávek. Mezi další řešené úlohy patřilo zapojení FN Brno do projektu elektronických zdravotních knížek IZIP, implementace testovacího prostředí AMIS*H a nové komunikační rozhraní v systému INFOLAB. Správa PACS provedla revizi funkcionalit systému IMPAX. Realizovala projekty migrace pacientských dat z archivu MU do nových archivů FN Brno, rozšíření kapacity dlouhodobého archivu, profylaxi starého archivu MS Supreme a export starých nálezů z RIS MagicSAS (plán migrace). Další úlohy: workflow modalit a pracovních stanic, opravy studií, projekty elektronická podatelna obrazové dokumentace, ASTRAIA (GPK), SED (systém elektronické dozimetrie a výpočtu orgánových dávek pacientů). Ukončen provoz systémů MagicWeb, MagicSAS. Správa systémové a technické podpory řešila úlohy týkající se konsolidace IT prostředí ve FN Brno. Rozšířen byl počet serverů na 98, zahájena migrace serverových edicí na Windows 2008 R2, počet databázových instancí se rozšířil na dvojnásobek. Proběhlo rozšíření clusterových systémů na osm, z toho rozšíření virtualizačních clusterů na dva, každý o šest fyzických uzlech (serverech), počet virtuálních serverů se zvětšil dvojnásobně na 40. Proběhla migrace celé doménové struktury na verzi W2008 R2 a změna doménových politik v počtu 50. Připraveny byly nové postupy a bezpečné nastavení pro provoz systému Windows 7 a Microsoft Office 2010, virtualizován byl laboratorní systém pro mikrobiologii. Bylo zajištěno celkem 4370 oprav a konzultací, řešeno 1068 minut výpadků sítě s roční dostupností 99,80%. Správa Lotus Notes zajišťovala podporu pěti serverů elektronické pošty, aplikací a e-learningového vzdělávání pro více než 2870 uživatelů, vytvořeno bylo 19 nových databází a nový e-learningový kurz v systému EDEN. CI dále zajišťovalo školení uživatelů, vytváření ID karet, vizitek, DTP práce a ostatní technicko-administrativní činnosti související s chodem CI.

Ekonomický odbor (EO)

V roce 2011 Ekonomický odbor poskytoval FN Brno kvalitní podporu a služby v oblasti ekonomické a finančního řízení s cílem zabezpečit veškeré potřebné podmínky pro činnost medicínských i nemedicínských útvarů.
Byly zpracovávány komplexní úkoly v oblasti kalkulací, účetnictví, výkaznictví, rozpočtování, analýz, modelací a hospodárného využívání získaných finančních prostředků, byly řešeny odborné úkoly v oblasti zdravotnické statistiky, sledování a vyhodnocování lůžkového fondu a agendy související se statistikou medicínské činnosti. Zpracovávaly se ekonomické statistické výkazy, které byly požadovány zřizovatelem, ÚZIS a ostatními orgány, a dále podklady pro jednání o rozpočtech na následující rok. Projednané rozpočty na rok 2012 pak byly zapracovány do finančního plánu pro MZ ČR.
Mimo hospodaření s rozpočtovanými prostředky bylo prováděno měsíční zpracování Bonusového a sankčního řádu pro MZ ČR, sledování čerpání plánů oprav, DDHM a VT, rozbory hospodaření a zpracovávání reportingu pro vedení FN Brno.
V roce 2011 byla zprovozněna samostatná databáze Oddělení zdravotních pojišťoven. Vedení všech medicínských útvarů bylo odkazy na databázi OZP průběžně prostřednictvím LN informováno např. o změnách ve vykazování, o správnosti vykazování poskytnuté zdravotní péče, vykazování zdravotní péče poskytnuté cizincům a samoplátcům, stavu preskripce a spotřeby centrových léčiv. Databáze a informace v ní obsažené byly prezentovány na primářských poradnách i na výjezdních zasedáních vedení i primářů. O novinkách ve vykazování jsou měsíčně informovány i pracovnice pro zdravotní pojišťovny všech klinik a oddělení.
Interní revizní lékaři byli účastni při šetřeních ZP na klinikách/odděleních FN Brno. V roce 2011 jsme zaznamenali nárůst fyzických revizí i vyšší počet kontrolních zpráv. Ve FN Brno proběhlo 108 revizí a bylo zpracováno 142 kontrolních zpráv. Na základě rozborů jak revizních, tak kontrolních zpráv je vyhodnocována chybovost ve vykazování péče a jsou připravována doporučení pro kliniky, jak správně provedenou péči vykazovat.

Nemocniční lékárna (NL)

V roce 2011 pokračovala lékárna ve zkvalitňování služeb a snižování nákladů na léky a zdravotnický materiál. Bylo zakoupeno automatické míchací zařízení na přípravu A-I-O vaků. Vzhledem k modernímu přístroji vzrostla příprava o 100%. Zároveň byly zrevidovány předpisy k přípravě vaků.
Pro oddělení Zdravotnického materiálu se podařilo získat prostory po stravovacím provozu a tím splnit požadavky vyhlášky o technickém a věcném vybavení.
Ve výdejně pod GPK – pavilon „Z“ bylo zřízeno nové expediční místo na výdej léků bez receptů a potravních doplňků.
Zvýšil se počet farmaceutů na klinikách. V současné době lékárníci aktivně pracují na čtyřech klinikách - IKK, KARIM, KIGOPL, KDO.
V roce 2011 došlo k nárůstu záchytu receptů z vlastního ústavu a zvýšení obratu na volný prodej.
Pro lékaře byly vytvořeny informační databáze, v nichž mají k dispozici informace o čerpání z pozitivního listu, o proběhlých výběrových řízeních na léky a zdravotnický materiál včetně cen, o nedostatkových lécích a jejích náhradě.
Pro zdravotní sestry pořádala lékárna cyklická školení ve správné aplikaci léků.
Pro nekojící matky byla zřízená služba zapůjčky odsávaček mateřského mléka včetně poradenské služby.
V roce 2011 dále pokračovaly práce na realizaci onkologické hlášenky. Jedním z předpokladů úspěšného řešení onkologické problematiky je znalost míry a charakteru zatížení populace zhoubnými nádory, jejichž počet stoupá. Ve FN Brno bylo na základě zvážení všech možných postupů rozhodnuto využít ke sběru dat tvorby programu objednávání cytotoxických léčiv v elektronické podobě. Současně jsou doplněny i další parametry (například prediktivní faktory – MTT testy resistence, apod.).
V spolupráci s FN u sv. Anny, FN Plzeň a VZP byl zahájen projekt „Kategorizace zdravotnického materiálu“. Skupina 53 již zkategorizována a zahrnuta do číselníku SUKL
Lékárna se podílela na vypracování směrnic a metodických pokynů a zorganizovala školení pro sestry na téma:
• Léčivé přípravky, léky
• SÚKL
• Správná aplikace léků
• Zákon o léku
Lékárna v roce 2011 působila i jako pre- i postgraduální školicí pracoviště a probíhala zde výuka v akreditovaném sanitářském kurzu.
V roce 2011 prošlo lékárnou 19 studentů pátého ročníku magisterského studia, sedm studentů 1. – 3. ročníku VŠ a dva kolegové v přípravě na atestaci. FA bylo proškoleno devět, frekventantů sanitářského kurzu 96. Lékárna připravila 15 seminářů pro vlastní zaměstnance.
Lékárníci jsou členy:
• Komise účelné farmakoterapie
• Nutričního týmu FN Brno
• Etické komise
Další aktivity lékárny jsou směrem k veřejnosti v dělání přednášek a vystupování v médiích. Pro členy sdružení ROSKA (pacienti s roztroušenou sklerózou) na téma Potravní doplňky při RS
• Pravidelné relace v pořadu Magazin Radia Proglas (live) ;
• Přednášky pro mateřská centra;
• Centrum pro rodinu;
• Pro kluby maminek;
• Aktivní účast na odborných akcích, pořádaných sekcí nemocničních lékárníků.
V roce 2011 úspěšně složilo šest kolegů atestační zkoušku: čtyři v oboru veřejné lékárenství a dvě v oboru nemocniční lékárenství. Také dvě farmaceutické asistentky jsou v atestační přípravě.
Lékárníci se aktivně podílí na práci v různých spolcích a komisích:
• členka brněnského výboru spolku farmaceutů ČFS-JEP;
• členka představenstva OSL Brno město;
• člen severoamerické Childrens Oncology Group;
• člen zkušební komise při závěrečných zkouškách sanitářských kurzů;
• člen zkušební komise v oboru veřejné lékárenství;
• člen the European Society of Clinical Nutrition and Metabolism.
Nemocniční lékárna má 14 oddělení - 11 v areálu PMDV, jednu v areálu PRM a dvě v areálu PDM, kde zajišťujeme i službu LSPP.
Realizace v roce 2011:
• Počty zaměstnanců: 92
• Farmaceuti 32
• Farmaceutický asistent 36
• THP 6
• Sanitáři 18
• Recepty celkem 452 670 ks
• Recepty pro pojišťovny 238 656 ks
• Poukazy celkem 16 825 ks
• Poukazy pro pojišťovny 16 772 ks
• Tržby od ZP celkem 447 175 000,- Kč
• Tržby od ZP léčiva 432 727 000,- Kč
• Tržby od ZP za ZM 12 816 000,- Kč
• Tržby za volný prodej 33 273 000,- Kč
• Tržby za léčiva 30 839 000,- Kč
• Tržby za ZM 6 300 000,- Kč
• Tržby od zdravotnických zařízení 1 828 000,- Kč
• Tržby od ostatních odběratelů 1 242 000,- Kč

Odbor bezpečnosti a krizové připravenosti (OBKŘ)

V roce 2011 byla velká pozornost OBKŘ zaměřena na kvalitní provedení revize veškeré krizové dokumentace a to především se zaměřením na Traumatologický plán, Evakuační plán, Dezaktivace ve FN Brno a Pandemický plán. Zároveň proběhla aktualizace Plánu krizové připravenosti. Průběžně byly revidovány malé TP a EP jednotlivých útvarů FN Brno.
V rámci praktické přípravy na krizové situace, zorganizoval v roce 2011 Odbor bezpečnosti a krizového řízení celkem čtyři nácviky z oblasti řešení případných krizových situací, které mohou zasáhnout do činnosti nemocnice. Důraz byl v roce 2011 kladen na oblast příjmu kontaminovaného pacienta.
V oblasti mimořádných událostí byl ve FN Brno důraz kladem především na prevenci a při vzniku mimořádné události byl zaměstnanci OBKŘ prováděn podrobný písemný rozbor dané události s určením osob odpovědných za příčiny vzniku, likvidace následků a realizace přijatých opatření k zabránění opakování mimořádné události.
V roce 2011 se FN Brno také zapojila do celostátního programu hlášení nežádoucích událostí.
V roce 2011 pokračoval další rozvoj informačního systému EMOFF ve FN Brno: evidence lůžkové kapacity pro JIP, spuštění Dispečinku konziliárních služeb na PMDV, zavedení evidence osob a materiálu pro potřeby KS MEKA a TT ČR, spuštění provozu LSPP na PDM
Dne 28. června 2011 byla ve Fakultní nemocnici Brno v nových prostorách Koordinačního střediska medicíny katastrof slavnostně podepsána Dohoda o plánované pomoci na vyžádání mezi generálním ředitelstvím Hasičského záchranného sboru ministerstva vnitra ČR a FN Brno.
Velkým úkolem roku 2011 bylo pro Oddělení spisové služby zajištění řádného skartačního řízení pro celou FN Brno. Skartační řízení probíhalo od 1. února do 30. března 2011. Fyzická likvidace dokumentů byla provedena v měsíci květnu. Celkem bylo skartováno 21 100 kg.
Významná změna nastala v roce 2011 pro informační systém spisové služby ISPI, který byl up-gradován na webovou platformu WISPI_ SSL.
V Ústředních spisovnách FN Brno bylo v roce 2011 přijato a uloženo přes 89 000 chorobopisů. Na Centrální podatelně FN Brno bylo celkem ofrankováno a vypraveno přes 128 000 zásilek. Byla provedena interiérová a stavební rekonstrukce Centrální podatelny na PMDV.

Odbor obchodu

Obchodní oddělení, které se dělí na dva samostatné úseky, a to Úsek pořizování investic a Úsek evropských fondů, zajišťovalo v roce 2011 nákupy investic v hodnotě 81.178.000 Kč z vlastních zdrojů. Dále byly dokončeny nákupy v hodnotě 62.441.000 Kč spolufinancované ze strukturálních fondů EU a EHP/Norsko.
Úsek pořizování investic vyhlásil 167 veřejných zakázek malého rozsahu a 49 elektronických aukcí. Všechny dokončené investiční nákupy byly zavedeny do majetku FN Brno.
Úsek evropských fondu zpracovával v průběhu roku 11 projektu, z nichž byly 3 ukončeny. Nově byl zpracováván projekt modernizace a obnovy Cerebrovaskulárního centra, který byl koncem roku schválen výběrovou komisí k realizaci. FN Brno tak získala z evropských fondů částku 57.421.750 Kč. Celková hodnota projektu je 67.555.000 Kč a FN Brno se podílí na spolufinancování ve výši 15 %, což činí 10.133.250 Kč.
Při realizaci veřejných zakázek byly uplatňovány principy protikorupční strategie ministra zdravotnictví. Průběh veřejných zakázek v hodnotě nad 500 tisíc Kč byl zveřejňován na webu FN Brno, a to od vyhlášení až po znění uzavřené smlouvy. Tímto postupem byl rozšířen okruh možných uchazečů a celý postup přispěl k větší transparentnosti celého procesu.
V souladu s koncepcí Ministerstva zdravotnictví na elektronické zadávání veřejných zakázek byl ve FN Brno zaveden systém EZAK, který je certifikovaným produktem pro realizaci všech typu veřejných zakázek.

Odbor organizačních, právních věcí a personalistiky (OOPVP)

Odbor v roce 2011 zajišťoval komplex činností v oblasti právní, organizačně řídicí, mzdové a personální včetně vzdělávání a péče o zaměstnance.
Oddělení právních věcí přezkoumalo celkem 2 464 návrhů nových smluvních vztahů, předcházelo jim 30 nově vyhlášených veřejných zakázek. K dalším desítkám již uzavřených smluv byly zpracovány dodatky.
Vedeno bylo 45 soudních sporů, z nichž FN Brno je stranou žalovanou, a to žalob na ochranu osobnosti, pracovněprávních, nároky za škodu na zdraví a další. Řešeno bylo 782 pohledávek za dlužníky. U 532 již bylo zahájeno soudní řízení, ostatní jsou řešeny mimosoudně. Nově bylo uznáno devět nemocí z povolání. K vyřízení bylo přijato 47 oznámení škod způsobených na majetku FN Brno.
Personální oblast se zabývala více než 2 900 nástupy a výstupy zaměstnanců. Každý měsíc byly v průměru 2 400 zaměstnancům zpracovávány příspěvky na penzijní připojištění. FN Brno je akreditovaným vzdělávacím zdravotnickým zařízením, a tak byly zajištěny stáže pro 246 lékařů a praxe pro 645 NLZP. V roce 2011 byla vytvořena rezidenční místa pro 101 NLZP. Kromě běžné agendy Oddělení organizace řízení v roce 2011 evidovalo 1 244 žádostí uchazečů o zaměstnání. V oblasti agendy poskytování informací o FN Brno pro studijní účely byly za rok 2011 vyřízeny 103 žádosti.

Odbor hospodářsko-technické správy (OHTS)

Správa budov (SB)
Na všech pracovištích FN Brno byly v souladu s rozpočty zajištěny požadované služby - opravy, údržba budov a technologií - stavební údržba 12 696 539 Kč, ostatní údržba 1 690 000 Kč. Údržba PMDV 10 261 zakázek.
Oddělení inženýrských činností (OIČ)
Oddělení převzalo a předalo 117 staveb a technologií včetně drobných investic pod limitem. Zkolaudována byla akce „Oční laserový zákrokový sál – 16. NP“. Dotace ze státního rozpočtu či jiných zdrojů nebyly čerpány.
Oddělení zdravotnické techniky (OZT)
Za servisní úkony na zdravotnické technice bylo FN Brno celkem fakturováno za 45 900 507 Kč. Metrolog FN Brno zkalibroval 374 teploměrů a 27 vlhkoměrů pro oddělení FN Brno. Technici provedli pravidelné bezpečnostně technické kontroly (PBTK) na 1219 ks infúzní techniky a 108 ks pulzních oximetrů.
Energetika (EGO)
Nepřetržitá dodávka energií, klimatizace, centrální velín, vlastní plynová výtopna pro PMDV a Kampus MU, úpravny vody, 11 agregátů náhradních zdrojů, ČOV. V roce 2011 byla spotřeba zemního plynu 7 181 259 m3 a vody 26 625 146 kWh EE, 445 420 m3. Kogenerací bylo vyrobeno 1 713 034 kWh elektrické energie a 9 290 GJ tepla. Likvidace 1 671 t odpadů, z toho 640 t infekčních. Instalace třetí kogenerační jednotky na PDM. Realizovány byly také veřejné zakázky na dodavatele elektřiny a plynu.
Stravovací provoz (SP)
V roce 2011 zajišťoval SP celodenní stravu pro pacienty FN Brno a nemocnice SurGal, dále připravoval i obědy do závodních jídelen (ZJ) FN Brno.
V roce 2011 bylo expedováno 478 913 celodenních dietních menu pro pacienty a doprovody. Do závodních jídelen bylo připraveno a vyexpedováno 579 197 obědů pro zaměstnance.
Celková spotřeba zboží nakoupeného pro pacienty i do závodních jídelen byla v hodnotě 43 324 896,- Kč. Plánované stravní dávky pro pacienty i do závodních jídelen byly dodrženy.
V lednu 2011 byl zahájen provoz v nových skladech potravin. K 30. červnu 2011 byl ukončen závoz jídel pro pacienty v LDN Bílovice nad Svitavou a provoz byl zrušen.
V září 2011 byl ve Stravovacím provozu na přípravu jídel pro pacienty i pro zaměstnance instalován nový konvektomat v nákupní ceně cca 700 000 Kč.
Prádelna
Prádelna za rok 2011 vyprala 1 145 763 kg prádla, což je o 14 393 kg prádla více než v roce 2010, kdy se na Prádelně vypralo 1 131 370 kg prádla. Pro interní odběratele se jednalo o 13 269 kg více a pro externí odběratele o 1 124 kg více prádla. Průměrná cena prádla za 1 kg činila 26,01 Kč, což je o 1,40 Kč méně než v roce 2010.
Doprava
Doprava FN Brno zajišťovala i v roce 2011 komplexní služby při rozvozu stravy, prádla, léků, svozu odpadu, akutního převozu krve, krevních derivátů, biologických vzorků, osobní přepravu a prádla externím odběratelům. V roce 2011 bylo vozidly FN Brno najeto celkem 382 774 km, z toho osobními automobily 232 458 km a 150 316 km nákladními. Tankováno bylo 38 017 litrů NM a 4932 litrů BA95, spotřebováno bylo 20 462 litrů NM - NA, 17 167 litrů NM - OA a 4842 litrů BA95 - OA.
Průměrná spotřeba u nákladních aut byla 13,6 litrů/100 km - NM, 9,4 litrů/100 km - NM u osobních automobilů a 9,5 litrů/100 km u osobních automobilů. V rozpočtu na PHM se velice negativně projevil enormní nárůst ceny pohonných hmot.
Oddělení požárně bezpečnostních techniků (OBPT)
V roce 2011 bylo na oddělení evidováno 38 pracovních úrazů s pracovní neschopností. Proběhla kontrola 1 012 přenosných hasicích přístrojů, 620 hydrantů a 84 interních kontrol zaměřených na BOZP a PO. Dokončena byla další etapa značení evakuačních cest.

Oddělení interního auditu a kontroly (OIAK)

V roce 2011 bylo projednáno 128 stížností, z čehož čtyři podání byla vzata zpět a tři podání byla anonymní.
Dále bylo provedeno:
• sedm plánovaných kontrol
• sedm operativních kontrol
• šest interních auditů, a to jeden interní audit dle ustanovení § 28 odst. 4 písm. a), dva interní audity dle ustanovení § 28 odst. 4 písm. b), dva interní audity dle ustanovení § 28 odst. 4 písm. c) zákona č. 320/2001 Sb. a jeden audit zaměřený jinak.
Žádný z provedených auditů ani kontrol neprokázal porušení rozpočtové kázně nebo páchání korupčního, popř. trestního jednání. Výsledky interních auditů byly ihned projednány s vedoucími auditovaných útvarů a byl informován ředitel FN Brno.

Oddělení řízení kvality (OŘK)

Počátek roku 2011 byl na OŘK věnován přípravám nemocnice k akreditaci dle standardů NIAHO. NIAHO je první integrované akreditační schéma pro nemocnice, které bylo vyvinuto jako alternativa k akreditaci JCAHO či v zahraničí používané akreditace dceřiné Joint Commission International (JCI). Akreditační audit, který současně s periodickým auditem ISO 15189 na konci února 2011 provedla společnost Det Norske Veritas, proběhl úspěšně a na základě výsledků akreditačního řízení vedení DNV konstatovalo, že podmínky akreditačního řízení byly splněny. Fakultní nemocnice Brno se tak stala prvním zdravotnickým zařízením v Evropě, které bylo akreditováno dle akreditačních standardů NIAHO. Certifikát o akreditaci byl slavnostně předán FN Brno do rukou pana ředitele MUDr. Romana Krause, MBA zástupci společnosti Det Norske Veritas za účasti norského velvyslance v ČR dne 24. května 2011.
Bezprostředně po auditu byla činnost OŘK věnována realizaci opatření vyplývajících ze závěrů auditu, a to ve spolupráci se všemi útvary FN Brno. Jedním z těchto opatření bylo zapojení FN Brno do mezinárodní sítě nekuřáckých nemocnic včetně řady souvisejících opatření směřujících ke zlepšení životního prostředí v nemocnici.
Dalším z opatření, které přineslo také organizační změny na Oddělení řízení kvality, bylo rozšíření kolektivu jeho zaměstnanců o zdravotnické pracovníky, resp. tři NLZP na částečný úvazek a jednoho pracovníka laboratoře. Účelem tohoto opatření bylo zlepšení komunikace s medicínskými útvary, zkvalitnění auditní činnosti a také zajištění metodické pomoci laboratořím při implementaci ISO 15189.
Příprava laboratorních pracovišť k akreditaci dle ČSN ISO 15189 je dalším důležitým strategickým úkolem, na kterém zaměstnanci OŘK v průběhu roku 2011 pracovali. K akreditačnímu řízení, které má proběhnout v roce 2012, se po celý rok připravovaly všechny laboratorní útvary kromě OKB, které tuto akreditaci získalo již v roce 2008.
Závěr roku byl jako již tradičně věnován auditní činnosti. Byly také zahájeny přípravy k periodickému auditu ISO 9001 a NIAHO, který byl naplánován na počátek následujícího roku a je pro nemocnici prvním auditem, při němž bude obhajovat nově získanou akreditaci s evropským prvenstvím.

Tiskový mluvčí (TM)

V roce 2011 vydala Fakultní nemocnice Brno třicet pět tiskových zpráv a uspořádala téměř tři desítky tiskových konferencí a brífingů. K nejvýznamnějším prezentačním aktivitám FN Brno patřilo v roce 2011 slavnostní otevření Koordinačního střediska Medicíny katastrof, Přípravny radiofarmak na Klinice nukleární medicíny či nového RTG přístroje na Radiologické klinice. K významným akcím roku 2011 lze bezesporu počítat také dokončení projektu Modernizace a obnova přístrojového vybavení Popáleninového centra FN Brno, který byl finančně podpořen ze strukturálních fondů Evropské unie. Tisková mluvčí v roce 2011 pořádala nebo se organizačně spolupodílela také na dalších aktivitách nemocnice, kterými byly návštěva ministra zdravotnictví či tradiční letní setkání s motocyklovými závodníky. I v roce 2011 se uskutečnilo několik akcí podporujících dárcovství krve - Policisté darovali krev, Půl litru naděje či Třetí rok s KOMETOU.
Kromě aktivní práce na své internetové prezentaci - www.fnbrno.cz - si FN Brno v roce 2011 zaregistrovala, naplnila a provozovala další čtyři portály - www.spismz.cz, www.traumacentrumbrno.cz, www.ksmeka.cz a www.cmbgt.cz

.

Útvar náměstka pro strategii a rozvoj

Ve FN Brno probíhal v roce 2011 především aplikovaný výzkum, v menší míře experimentální vývoj a omezeně základní výzkum. Jeho výsledky byly šířeny prostřednictvím publikací, výuky na různých úrovních, zejména ve spolupráci s LF MU v Brně. Nejdůležitější činností útvaru byla podpůrná, organizační a kontrolní činnost při získávání dotačních projektů jak v rámci grantových agentur ČR, tak i jiných zahraničních zdrojů a navazování spolupráce s jinými organizacemi.
V roce 2011 byla FN Brno řešitelem nebo spoluřešitelem 60 projektů IGA MZ ČR, 10 MŠMT, 3 GAČR a 14 projektů financovaných fondy EU nebo FM EHP/Norska. Ve své činnosti také pokračoval Interní grantový fond FN Brno podporující výzkumné aktivity NLZP a THP s celonemocničním dopadem. V nové soutěži byly vybrány čtyři projekty a v roce 2011 bylo řešeno celkem osm projektů.
Dle platné směrnice Klinické hodnocení humánních léčiv bylo v roce 2011 Úsekem klinických studií (ÚKS) přijato k posouzení 100 nových žádostí o projednání smlouvy, respektive rozpočtu ke klinickým hodnocením. Od října 2011 probíhala jednání k 1. revizi této směrnice na základě připomínek jednotlivých zainteresovaných pracovišť. Na konci roku 2011 bylo zorganizováno další pravidelné školení GCP pro zaměstnance FN Brno s cílem zkvalitnit práci na KH (školení se absolvovalo 58 účastníků).

Lékařská knihovna (LK)

Knihovna byla a je důležitou součástí útvaru OVVŠ. Do knihovního fondu LK bylo v roce 2011 zakoupeno 939 odborných publikací, 79 titulů českých a 32 titulů zahraničních časopisů. Knihovna získala konsorciální přístup k elektronickým informačním zdrojům Proquest, Lippincott Williams & Wilkins High Impact Collection, Lippincott, Williams & Wilkins Current Opinion Collection a MedlineOvid.
V roce 2011 bylo v knihovně registrováno 3441 uživatelů, z toho 481 nových, kterým bylo zapůjčeno 26450 publikací. Prostřednictvím meziknihovní výpůjční služby byly vyžádány kopie 884 článků z odborných publikací, 614 článků bylo získáno z elektronických zdrojů a 575 článků z vlastního fondu. Jiným knihovnám bylo vyřízeno 165 požadavků prostřednictvím MVS. Ze zakoupených bibliografických databází bylo vypracováno 136 rešerší. Podle zápisů publikační činnosti zaměstnanců FN Brno za rok 2011 byla sestavena bibliografická publikace Acta medica brunensis s 1611 záznamy.

Správní a hospodářsko
-technické složky