Menu
Česky English
532 23 1111

Šek od herní společnosti na podporu FN Brno

Zástupci společnosti Bohemia Interactive, a.s., v čele s vedoucím projektu Petrem Kolářem a marketingovým manažerem Dominikem Jíchou předali ve čtvrtek 16. července 2020 řediteli FN Brno prof. Jaroslavu Štěrbovi šek na 250 tis. Kč, kterým chtějí vyjádřit obdiv a pomoci nemocnici zvládnout krizovou situaci během pandemie. Šlo o finanční pomoc ve formě charitativní sbírky, kterou firma uspořádala ve videohře Vigor vyvíjené v Brně pro konzoli Xbox One a Nintendo Switch.


Jednalo se o unikátní a časem limitovaný balíček s kosmetickým předmětem ve formě roušky, který si hráči pro svou postavu mohli zakoupit v Microsoft Store a celý svůj podíl z prodejů věnovala nemocnici.

 

Vigor je Free to Play akční looter-shooter hra pro Xbox One a Nintendo Switch, ve které hráči bojují v multiplayerovém prostředí o přežití v realisticky zpracované imitaci poválečného Norska.


O Bohemia Interactive:
Největší česká herní společnost fungující od roku 1999, s více než 350 zaměstnanci a 20 miliony prodanými produkty po celém světě.


 

Otázky na pro team:

Kdy jste si uvědomili, že chcete nějak pomoci?

"O pomoci jsme začali uvažovat ve chvíli, kdy jsme sami pocítili dopady COVID-19, tedy během přesunů na home office. Jelikož změna pracovního režimu šla hladce a nijak nás zásadně neomezila, přišli jsme s nápadem kreativně využít naší hry a poskytnout hráčům roušky ve formě herního předmětu. Tímto krokem jsme upozornili na aktuální problém viru, nedostatku roušek a potřebu ochrany před virem. Cenu za roušku jsme stanovili na symbolické dva dolary, aby byla dostupná opravdu všem, přičemž utržený zisk jsme chtěli darovat nějaké dobročinné organizaci, která je v kontaktu s virem, a podpořit tak celý smysl akce," vysvětluje marketingový manazeř Dominik Jícha.

 

Proč jste si vybrali FN Brno?

"Většina týmu dělající na hře Vigor je v Brně. Rozhodli jsme se tedy podporovat lokální nemocnici v boji s virem. FN Brno ve spolupráci s Masarykovou univerzitou byla hlavním testovacím střediskem vůči viru a bohužel i terčem kybernetických útoků, takže naše volba byla jasná. Obdivujeme práci a nasazení zdravotnického perzonálu v těchto těžkých dobách, snažili jsme se pomoci tak, jak nejlépe můžeme," dodává vedoucí projektu Petr Kolář.

 

Jak na to reagovali hráči?

"Hráči byli nadšení. Přijali s povděkem nenucené spojení reálné situace mimo hru s připomínkou toho, že dbát na zdraví je potřeba. Až sedm tisíc hráčů si koupilo roušku coby kosmetický předmět ve hře pro svou postavu, aby ukázali, že jim zdraví není cizí. Byli také rádi, že Bohemia Interactive daruje celý svůj podíl z prodejů na dobrou věc," upřesňují Petr Kolář a Dominik Jícha. 
 

Bohemia Interactive - logo

Vigor - logo

 

Mgr. Pavel Žára, M. A.

Centrum komunikace

Fakultní nemocnice Brno

tel. +420 532 232 193

e-mail:

Fotogalerie
Informace o pohotovosti v Brně a Jihomoravském kraji