Menu
Česky English
532 23 1111

Nejlepší v on-line komunikaci. FN Brno obhájila prvenství v rámci státních fakultních nemocnic

Fakultní nemocnice Brno obsadila pro rok 2019 první místo v on-line komunikaci mezi všemi fakultními nemocnicemi v České republice. Obhájila tak prvenství z loňského roku, kdy se tato soutěž organizovaná HealthCare Institutem, o.p.s., vyhlásila vůbec poprvé. První místo získala FN Brno pro rok 2019 také v oblasti „Bezpečnosti a spokojenosti zaměstnanců“.

V letošním ročníku se však na hodnocení úrovně komunikace podílela nejenom renomovaná tuzemská digitální agentura AMI DIGITAL a největší PR agentura AMI Communications spolu s HealthCare Institutem, ale i zástupci médií. Druhé místo obsadila FN Olomouc a za ní byla Všeobecná fakultní nemocnice v Praze.

 

diplom

 

„O to více nás úspěch potěšil a potvrdil, že jsme se vydali správným směrem. Před třemi lety jsme změnili prakticky celou komunikaci a to jak interně v rámci nemocnice, tak zejména externě směrem na veřejnost. Z mnoha faktorů jsme si vybrali vysokou specializaci našich týmů a center. Podařilo se nám vybudovat a zejména podpořit obraz FN Brno jako vysoce specializované nemocnice, která patří k absolutní světové špičce. Topovali jsme osobnosti, lékaře, špičkové týmy, naše vynálezy do veřejného prostoru a poskytli jim absolutní mediální a komunikační servis. Měli jsme také štěstí na události uvnitř nemocnice, které doslova oblétly svět. Myslím tím rekordní udržení životních funkcí u gravidní ženy s mozkovou smrtí. Informace o tom přinesla světová média,“ upřesnil vedoucí Centra komunikace FN Brno Mgr. Pavel Žára, M.A.

 

Centrum komunikace FN Brno vzniklo v roce 2015. Od té doby změnilo webovou a sociální prezentaci komunikačních zdrojů a zahájilo postupnou komunikační přeměnu FN Brno na nejspecializovanější zdravotnické zařízení u nás. „V dnešní přetechnizované a tedy i informacemi nasycené společnosti je potřeba zásadně rozlišovat mezi popisy jednotlivých událostí a tvorbou vlastních témat. To druhé je pro odborné instituce jako je FN Brno nesmírně důležité. Přinášet vlastní témata a podílet se na vnějším obrazu instituce je de facto obrovská vnitřní kultivace samotné organizace. Ve veřejném prostoru se tato vnitřní kultivace proměňuje do vnější prestiže, odbornosti a ocenění na veřejnosti,“ doplnil Žára.

 

Kompletní tiskovou zprávu z hodnocení nemocnic za rok 2019 naleznete zde:

http://www.hc-institute.org/cz/

 

 

Rozhovor s vedoucím Centra komunikace FN Brno Mgr. Pavlem Žárou, M.A.,:

 

Jak vnímáte ocenění od HealthCare Institutu, které Centrum komunikace FN Brno získalo již podruhé?

Je to profesní ocenění, které přináší radost. Jdeme správným směrem a máme energii se stále posouvat a zlepšovat.

 

V čem spatřujete zásadní význam komunikace státního zdravotnického zařízení? Proč je důležitá?

Komunikace v rámci státních organizací je mnohdy složitá. Uvnitř každé instituce existuje velký či menší spletenec schvalovacích procesů, které většinou jen brzdí. Málokterý manažer či vedení společnosti umí vnímat potřeby jednotlivých tiskových oddělení na včasnou, jasnou a stručnou informaci. My jsme měli a máme štěstí.

  

Má oblast zdravotnictví ambici stát se větším tématem mediálního prostoru?

Když si vezmu, kolik prostoru je věnováno politickým spekulacím a diskusím a kolik prostoru oblasti medicíny, tak mi vychází jednoznačné podhodnocení této oblasti. Přitom lidské zdraví a zdravotnictví jako takové nabízí zvláště v dnešní době jednu z vůbec nejzajímavějších kapitol rozvoje lidské společnosti a tím i zdravé potřeby se o tom více dozvědět. Ještě že existují sociální sítě a každý občan má možnost se informovat tzv. napřímo, nezprostředkovaně o té či oné operaci, výzkumu či léčbě. Spoléhat jen média se už nevyplácí.

 

Nastoupil jste v roce 2016, jaké priority jste při nástupu do funkce měl a jak se je podařilo naplnit?

Naprosto bazální priority byly změnit web, nastavit a rozjet sociální sítě a vytvořit si prostor pro vlastní komunikační činnost. Ta spočívá ve znalosti nemocnice, objevování společensky či profesně zajímavých lidí, výzkumů a týmů. Ty aktivně oslovovat s cílem dostat je do veřejného prostoru. Jedině s nimi se může nastartovat proces otevřené a komunikačně vyspělé společnosti, která sama sebe uvnitř kultivuje s tím, že navenek dochází ke změně ve vnímání instituce jako takové. Tedy přidávají se jí přívlastky jako odborná, skvělá, komplexní, profesionální a prostě super nemocnice. A to se nám, myslím, podařilo a daří.

 

Co považujete za největší úspěchy?

Jsem toho názoru, že úspěch musí být vždy chápán ne individualisticky, ale týmově a v souvislostech. Radost mi proto vždy udělá, když je naše nemocnice dobře hodnocena, a když k tomu můžeme přispět. Velkou zkušeností a profesním uspokojením pro mě byla letošní událost udržení životních funkcí mozkově mrtvé, ale gravidní ženy, která po 117 dnech u nás porodila zdravou holčičku. Tato zpráva byla týden ústředním světovým tématem a měla obrovský mediální a celospolečenský dopad na naší instituci. Svět nás, prostřednictvím FN Brno, vnímal s obrovským uznáním. O tom, že jsme zviditelnili ČR, Brno a českou medicínu, nemůže být ani pochyb.   

 

foto Pavel Žára

 

 

 

Centrum komunikace

Fakultní nemocnice Brno

tel. +420 532 232 193

e-mail:

Fotogalerie
Informace o pohotovosti v Brně a Jihomoravském kraji